Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 Nordic er en elektrisk sparkesykkel med opptil 45 km rekkevidde og en kraftig motor på 300 W. Denne Pro 2-utgaven er utstyrt med støtdemper og et dobbelt bremsesystem, som blant annet byr på E-ABS-brems. Den byr også på innebygd cruise control, som gjør det enkelt og komfortabelt å opprettholde jevn hastighet når du reiser langt, mens det store og tydelige displayet gir deg full oversikt underveis. Naturligvis kan du også koble til smarttelefonen din.
Mi Electric Scooter Pro 2 Nordic kan kjøre opptil 45 km på én lading. Sparkesykkelen har en imponerende kapasitet på 474 Wh og et smart batteriovervåkingssystem. Mi Pro 2 drives av en børsteløs DC-motor med 300 watt effekt, som gir deg god hjelp også i oppoverbakker.
Mi Electric Scooter Pro 2 byr på et lekkert design og er skapt for å bli med deg der den trengs. Chassiset er laget av en aluminiumslegering som gjør den både robust og bærbar (14,2 kg). Du kan raskt folde sparkesykkelen din sammen og bære den med deg på bussen eller legge den i bilen.
Elsparkesykkelen er laget med slitesterke dekk med dype spor og myke støtdempere som gjør det lett å ta seg frem. Elscooteren er også utstyrt med et dobbelt bremsesystem, hvor bakhjulet har en regenerativ bremseskive mens forhjulet har E-ABS-brems.
Mi Electric Scooter Pro 2 er også utstyrt med cruise control. Den kan aktiveres for å opprettholde hastigheten din uten at du konstant må holde gassen inne, som er bekvemt særlig på lengre turer med rette strekninger. Straks du berører gassen igjen, tar du umiddelbart tilbake kontrollen.
Den store LED-skjermen gir deg raskt overblikk over hastigheten din, aktiv kjøremodus og sparkesykkelens batterinivå. Nå kan du også benytte deg av trådløs tilkobling med smarttelefonen din, og få samme oversikt også her. Mi Electric Scooter Pro 2 er kompatibel med Android versjon 4.3 eller nyere, og iOS versjon 9.0 eller nyere.
Før du investerer i en ny elsparkesykkel, bør du gjøre deg kjent med regelverket der kjøretøyet skal brukes. I skrivende stund (3. februar 2021) er elsparkesykler i Norge klassifisert som sykler, så lenge de innfrir Vegvesenets krav til små elektriske kjøretøy. Elektriske sparkesykler som har sete eller overskrider grensen for tillatt hastighet og størrelse, regnes imidlertid som motorvogn, med de tekniske krav dette innebærer.
Viktig å merke seg om små elektriske kjøretøy:
Kjør varsomt, ta hensyn til andre trafikanter og bruk alltid hjelm!
Før du investerer i en ny elsparkesykkel, bør du gjøre deg kjent med regelverket der kjøretøyet skal brukes. I skrivende stund (3. februar 2021) er elsparkesykler i Norge klassifisert som sykler, så lenge de innfrir Vegvesenets krav til små elektriske kjøretøy. Elektriske sparkesykler som har sete eller overskrider grensen for tillatt hastighet og størrelse, regnes imidlertid som motorvogn, med de tekniske krav dette innebærer.
Viktig å merke seg om små elektriske kjøretøy:
Kjør varsomt, ta hensyn til andre trafikanter og bruk alltid hjelm!