Vi benytter oss av cookies slik at vi kan gi deg den beste opplevelsen av våre nettsider. Ved å fortsette og bruke nettsiden som normalt godtar du dette. Les mer.

Kjøpsbetingelser

1. Kjøp
2. Pris og betaling
3. Levering
4. Garanti
5. Angrerett
6. Reklamasjon
7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
8. Miljøansvar
9. Registreringsplikt hos NRKs Lisensavdelning
10. Konfidensialitet og sikkerhet,
11. Personlige opplysninger
12. Øvrig
13. Kontakt

1. Kjøp

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når NetOnNet har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av NetOnNets database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med NetOnNets korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.

NetOnNet inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester gjennom netonnet.no godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom NetOnNet.no forblir NetOnNets eiendom til de blir betalt. 

Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos NetOnNet og er tilgjengelig via NetOnNets Kundeservice.

2. Pris og betaling

2.1 Pris
Priser angis inklusive moms, men som bedrift kan du velge å se prisene eksklusive moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som NetOnNet ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Vi tilbyr fri frakt på alle ordre over 1000,-. Du kan også velge ekspresshåntering om du ønsker å få ordren din raskere levert. Vårt sentrallager ligger i Borås, Sverige, men du betaler selvsagt ingen ekstra tollavgift for dette.

2.2 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kortet du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.

2.3 Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:

Postoppkrav - du betaler på postkontoret eller ved døren når hjemkjøringen finner sted. Betaler du ved døren kan du kun betale ordren med vanlig bankkort. Postoppkravsavgift på kr. 50,- tilkommer. Ordre som bestilles som ”Pall på døren” kan ikke bestilles mot postoppkrav.

Bank/Kredittkort - For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kredittkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Pengene reserveres fra kontoen når du registrerer din bestilling, og belastes først ved levering. Vi benytter oss av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av VISA og Mastercard for betalinger over Internett. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.

NetOnNet-Faktura - Sammen med Resurs Bank tilbyr vi å handle på faktura. Administrasjonsgebyr på kr. 45,-.

Delbetaling - Sammen med Resurs Bank tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen. Du kan velge å delbetale rentefritt i opp til 12 måneder eller velge en lengre tid med lav rente. Velger du å betale direkte, er det kun administrasjonsgebyr på kr. 45,- som blir ekstra

Sikkerhet ved betaling til NetOnNet - Vi er nøye med å tilby sikre og trygge betalingsalternativer. Ved spørsmål om sikkerhet eller om du vil vite mer om våre betalingsalternativer, kan du kontakte vår kundeservice på tlf. nr: 21 51 90 00 eller kontakte din bank.

3. Levering

3.1 Leveringstid
Raskeste leveringstid er 1-3 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling og hvis du bestiller før kl.12.00 blir varen/e sendt ut samme dag. Om du velger vanlig frakt (fri frakt på ordre over 1000,-) så er leveringstiden 4 til 6 virkedager, Ved kapasitet blir alle ordre sendt dagen etter bestilling, men ved stor pågang blir ordre med ekspresshåntering prioritert og sendt først. Ordre med vanlig frakt vil derfor i noen tilfeller bli sendt et par dager etter bestilling, og leveringstiden blir 4 til 6 virkedager.

*Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Informasjon om leveringstid finnes mer detaljert under rubrikken ”Lagerstatus” på våre Internett-sider. Meldinger om evt. avvikelser fra den normale leveringstiden eller informasjonen på Internett får du i samband med ordrebekreftelsen. Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser. Du betaler ingen ekstra fraktkostnad for dette.

Om du ønsker å endre til en annen leveringsadresse etter at varen er sendt fra oss, koster dette kr 200,- 

Ved lansering av nye produkter: Vi vil gjøre vårt ytterste for at produktet skal nå frem til deg på lanseringsdato, men vi kan ikke garantere at produktet er deg i hende til lansering.

For uavhentete pakker med en verdi på under 500,-  vil du få en faktura på 195 NOK. For uavhentete pakker med en verdi på over 500,-  vil du få en faktura på 395,-. Dette er for å dekke eventuelle kostnader. Tenk derfor på at du alltid henter ut dine bestillinger innen 14 dager fra varen kommer på postkontoret. 

3.2 Leveringsmåte
Fraktkostnad for ekspresslevering vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse.

Brev - Ordre med liten vekt og volum kan leveres som brev. Brevene leveres rett til mottakers postkasse. OBS! Velger du brev som fraktmetode kan du ikke betale mot postoppkrav.

Servicepakke - Bestillinger som veier inntil 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller Lengde omkrets maks 360 cm, kan bestilles etter leveringsmåten ”Servicepakke”. Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste Postkontor. Det kan være f.eks. en lokal Rimi butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse. Pakken hentes hos Postkontoret/Post i Butikk, eller kjøres ut via Landpostbud.

Pakke på døren - For bestillinger som ligger innenfor grensen for ”Servicepakke” kan du også velge leveransemåten ”Pakke på døren”. Dessverre kan ikke posten levere til alle postadresser (En liste over postens utkjøringsområde finner du her). ”Pakke på døren” innebærer at du får din bestilling levert hjem til deg på hverdager mellom kl. 17.00-21.00.

NB: Du varsles på SMS når pakken er på vei, og ringes 30-60 minutter før pakken leveres. Husk å legge igjen mobilnummeret ditt når du bestiller. Om du ikke er tilstede ved utkjøringstidspunktet legger de igjen en hentemelding til deg. Du kan da kontakte Posten for en ny dato for utkjøring. Du når dem på tlf. 810 00 710. Merk da at Posten tar betalt i henhold til deres takster.

Pall på Døren - Ved å velge leveransemåten ”Pall på Døren” får du bestillinger, som ligger over grensen for ”Servicepakke”, levert hjem til deg på hverdager mellom kl. 10.00-16.00. Når leveransen ankommer ditt lokalområde kontakter Posten deg via telefon. Det er derfor viktig at du registrerer et telefonnummer på din kundeprofil hos NetonNet så Posten kan kontakte deg. Om du går glipp av den avtalte leveringstiden, vil du finne en hentemelding med et telefonnummer du kan ringe for å få en ny tid. Merk da at Posten tar betalt i henhold til deres takster.Legg merke til at for deg som bor på en øy uten broforbindelse gjelder følgende: Du som velger leveransen Pall på døren får en bekreftelse av Bring Express. Deretter ordner du selv transport fra fastlandet.Hvis du ønsker mer informasjon om din forsendelse kan du kontakte Posten på telefonnummer: 22 02 46 00Pall på Døren kan kun betales med VISA eller Mastercard. (se punkt 2, ”Pris og Betaling”)

Bedriftspakke - Når du bestiller via en bedrift med leveransemåten Bedriftspakke, skjer leveransen kun til din bedrifts leveranse-adresse på hverdager mellom kl 09.00-16.00. Posten leverer uten å kontakte deg først. Er det ingen der som kan ta imot leveransen blir det lagt igjen en hentemelding, og du må hente ut pakken på Postkontoret/Post i Butikk. Bedriftspakke kan kun benyttes for leveranser som ligger innenfor grensen for ”Servicepakke”. Er pakken utenfor grensen for ”Servicepakke” må du bruke leveringsmetode "Pall på Døren" NB: Som privatperson kan du ikke velge leveransemåten “Bedriftspakke”. Dette gjelder kun firmaer til firma-adresse, ikke til postboks. Man kan kun bestille med bank/kredittkort ved denne leveransemåten.

3.3 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.

3.4 Erstatningsvare
Om noen av artiklene du har bestilt ikke finnes på lager, sender vi i noen tilfeller en likeverdig erstatningsvare. Du har da full returrett, og får pengene tilbake for både vare og frakt om du ikke er fornøyd. Ved retur kontakter du NetOnNets Kundeservice på tlf. 21 51 90 00 for å få tilsendt en returfraktseddel.

3.5 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. NetonNet besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på NetonNet til å kostnadsfritt ordne feilen.

3.6 Transportskader/Feilekspedering

Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til NetOnNets kundeservice umiddelbart (telefon 21 51 90 00 eller e-post kundeservice@netonnet.no). Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss på kundeservice@netonnet.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på kundeservice@netonnet.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til NetOnNets Kundeservice (telefon 21 51 90 00, e-post kundeservice@netonnet.no). Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss påkundeservice@netonnet.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra mottak.Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden. Når NetOnNet sender en pakke til deg står NetOnNet for risikoen. Ved retur til NetOnNet står du for risikoen, enten det gjelder retur på åpent kjøp, service, garantisaker eller reklamasjon. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.

3.7 Del ordre
Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.

3.8 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 345,- for våre kostnader.

4. Garanti

4.1 Garantiens lengde
Vi gir deg 2 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. For dataprodukt, telefoni, spillkonsoller og bærbar lyd gjelder 1 års garanti. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden.
Forbruksvarer og tilbehør som f.eks. projektorlamper, batteri og ladere følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år.

4.2 Garantiens omfang
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden. Foruten nevnte garanti og fabrikasjonsfeils-garanti på LCD og plasma skjermer/tv-apparater gjelder følgende garanti på piksler. Når det gjelder f. eks. håndteringsfeil eller feilinnstilte produkter faktureres du for undersøkelseskostnadene av våre serviceverksteder. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra NetOnNet.

4.3 Undersøkelse
Før en garantireparasjon eller garantiutbytte kan godkjennes trenger ett av våre serviceverksteder å undersøke ditt produkt. Vi har valgt ut våre samarbeidspartnere med omtanke og tilbyr riksdekkende service for å gi deg som kunde førsteklasses garantibetingelser. Hvis det etter undersøkelse konstateres at det dreier seg om en selvforskyldt feil (inkludert feilinnstilt vare, feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har NetOnNet eller serviceverkstedet rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.

4.4 Utnyttelse av garantien
Din garantiseddel finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ta godt vare på dokumentet, da det et praktiskt dokument å ha dersom du skal benytte deg av din garanti eller angrerett.

5. Angrerett

5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling.

Hvordan får jeg bruke produktet?

Vi tilbyr våre kunder en utvidet returrett på 30 dager fra varen er mottatt. For å kunne angre ditt kjøp kan du bruke produktet i inntil 30 dager før det må returneres. Ved eventuelt verditap som oppstår ved bruk av produktet ut over avdekking av varens art, egenskaper og funksjon må du som kunde dekke. Dersom du ønsker å returnere produkt må dette meldes til NetOnNet senest 30 dager etter at du har mottatt produktet.

Om du velger å benytte deg av din angrerett, ber vi deg tenke på at produktet skal være i vesentlig uforandret stand, dvs. ikke ødelagt eller skadet.  Tenk på at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk helst original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ankom med. Et tips er derfor å ta vare på all original emballasje samt kartonger til du er sikker på om du ønsker å beholde varen. Varen skal returneres i komplett stand, det innebærer at alt tilbehør som f.eks. fjernkontroll, bruksanvisning, batterier m.m. skal inngå i returen.

NetOnNet forbeholder seg retten til å debitere en selvkostnadspris for manglende deler ved en ikke-komplett retur til oss. Manglende fjernkontroll debiteres med kr. 500,-. NetOnNet tar ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

Slik returnerer du en vare

Print og fyll ut angrefristskjema eller returskjema som finnes vedlagt i e-posten som ble sendt til deg samme dag som vi plukket og pakket din ordre. Ved å gjøre dette hjelper du oss, slik at vi kan gi deg en bedre og raskere service.

Om din returpakke ligger innenfor grensen for ”Servicepakke” kan du poste den via ditt postkontor eller Post i Butikk.

Om pakken du skal returnere ligger utenfor grensen for ”Servicepakke” skal du kontakte vårt Kundesenter på tlf. 21 51 90 00. Dette for å bestille en opphenting av pakken hjemme hos deg. Betaling for returfrakt justerer vi i forbindelse med tilbakebetalingen fra oss. 

Kjøperen har ansvaret for risikoen til pakken til den er levert hos selger. Vi anbefaler å sende returen som en sporbar pakke eller som rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn med et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen.

Om du som kunde benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra NetOnNet til deg som kunde tilbakebetales.

5.2 Unntak
Angreretten gjelder ikke dersom:

Du har kjøpt intime produkter, som hårfjerning/hårklippingspordukter, tannbørster, produkter som brukes direkte på kroppen under trening(pulsbelte, treningsarmbånd, treningsklokke etc), fotbad, massasjeprodukter etc.

Programvare har brutt forsegling og nedlastet programvare som er levert til sluttbruker.

Som bedriftskunde har du 10 dagers åpent kjøp og emballasjen må være uåpnet. 

6. Reklamasjon

Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. F.eks. Tv-apparater, hjemmekinoanlegg o.l. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. Ønsker du å benytte deg av angrefristen må du selv stå for transporten tilbake til oss. Kontakt oss før du returnerer en vare.

8. Miljøansvar

NetOnNet tar produsentansvar i henhold til forskriften fra 16. mars 1998 om kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE forskriften) gjennom vårt samarbeid med El-Retur. Dette betyr at du kostnadsfritt kan levere inn ditt kasserte produkt for miljømessig resirkulering hos din kommunes innsamlingsplass.

9. Registreringsplikt hos NRKs Lisensavdelning

Ved salg av tv-apparater og videospillere har vi registreringsplikt hos NRKs Lisensavdeling. Dette innebærer at vi innen 30 dager må oppgi den informasjonen som er nødvendig for å kunne registrere fjernsynsmottakere som er kringkastingsavgiftspliktige (det som vanligvis kalles TV-lisens). Informasjonen vi sender er kjøperens navn, adresse og telefonnummer. Om vi ikke overholder vår registreringsplikt blir vi bøtelagt.

Registreringsplikten følger ”Loven om Kringkasting”.

10. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via telefon og e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss.

NetOnNet AB deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. Om du ønsker å motta vårt nyhetsbrev kan vi sende informasjon og produkttips til deg via e-post. Dette kan enkelt avbestilles via aktuelt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundeservice. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte vår oss.

Cookies - En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, f. eks www.netonnet.no til din datamaskin, og lagres enten i maskinens minne (session cookies) eller som en liten tekstfil (tekstbaserte cookies). Vi benytter oss av begge disse cookie typene. Tekstbaserte cookies brukes for å lagre innloggingsinformasjon samt din handlevogn når du surfer på våre sider. De sistnevnte slettes fra minnet så fort du lukker nettleseren din. Om nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, har du ikke mulighet til å bestille varer via internett. Du kan enkelt endre denne innstillingen i nettleseren. Du kan også bestille via telefon mot postoppkrav.

NB! Vi bruker aldri cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

11. Øvrig

Klager eller ros vedrørende NetOnNets tjenester eller produkter kan meddeles NetOnNets kundeservice på telefon 21 51 90 00 eller e-post kundeservice@netonnet.no. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. NetOnNet følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

12. Kontakt

NetOnNet AB
Företagsgatan 69
504 64 Borås
Sverige 

Ved spørsmål kontaktes NetOnNets kundeservice på telefon: 21 51 90 00 eller e-post kundeservice@netonnet.no